.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله نوری همدانی: حق الناس در انتخابات رعایت شود
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، رای مردم را نوعی امانت ذکر کرد و گفت: حق الناس در انتخابات باید رعایت شود.

به گزارش شمال نیوز، وی روز یکشنبه در دیدار اعضای ستاد انتخابات استان قم بیان داشت: وجود نظامی ولایی در مملکت را شاکر هستیم و قانون اساسی ما از قرآن و اهل بیت(ع) گرفته شده است و در دنیا بی نظیر بوده و نظام ما در امتداد فرهنگ پیامبران خدا و ائمه(ع) است.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ریشه در دین، عقیده و ایمان ما دارد انقلاب اسلامی ما نظامی دینی دارد و ریشه در دل و فطرت مردم دارد و ولایت از اصول مذهب و دین ما به شمار می آید.
آیت الله نوری همدانی گفت: کارگزاران نظام اسلامی با اخلاص گام بر می دارند و در راه خدا و نظام ولایی کار می کنند و در حالی که قم همیشه در بسیاری امور پیشگام انتخابات بوده است امیدواریم انتخابات پیش رو نیز در شرایطی انجام شود که باعث سرافرازی نظام و اسلام باشد.
وی گفت: نظر شورای نگهبان نظری استصوابی است و امانت را نمی شود به دست هر شخصی سپرد و هر کسی بخواهد نمی تواند در انتخابات به عنوان داوطلب شرکت کند.
وی ادامه داد: در هر مملکتی دستگاهی وجود که به هر شخصی میدان داده نمی شود از همین رو کسی که معلومات، تقوا و بینش او پایین است نمی تواند در مجلس شورای اسلامی بنشیند و برای خبرگان این مساله مهم تر است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: کار شورای نگهبان به جاست که بر اساس قانون افراد را محک می زند تا کسانی که صلاحیت داشته باشد اجازه گام برداشتن در عرصه انتخابات را پیدا کنند و کسی که به عنوان مثال سابقه محکومیت دارد مسلما نمی تواند در انتخابات داوطلب شود.
آیت الله نوری همدانی همچنین گفت: داعش در دنیا سر و صداهای فراوانی ایجاد کرده است اما افراد بصیر، هوشیار و بیدار راه خود را پیدا می کنند که در چه راهی گام بردارند و بصیرت در دین اسلام مساله بسیار مهمی است.
وی ادامه داد: اهل بیت(ع) وعده داده اند که غلبه و پیروزی با نظام اسلامی است و شاید چالش ها و برخوردهای بسیاری با داعش، بوکوحرام و تکفیری ها داشته باشیم ولی اگر با احکام اهل بیت(ع) گام برداریم در نهایت پیروزی با شیعیان امام زمان(عج) خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات استان قم نیز در این دیدار اهمیت برگزاری انتخابات اسفند ماه را با توجه به مسائل منطقه و فتنه انگیزی گروه های تکفیری مورد اشاره قرار داد و گفت: موفقیت هسته ای کشور در مذاکرات و رفع تحریم ها نیز شرایط خاصی را بر انتخابات و نحوه حضور حداکثری مردم فراهم کرده است.
احد جمالی افزود: ستاد انتخابات استان قم مصمم است تا همان گونه که رهبری و مراجع تقلید تاکید دارند با رای مردم مانند امانت و حق الناس برخورد شود و در این راستا دین خود را حفظ کنیم.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود./ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.